close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

להתמחות בהון אנושי וללמוד מקצוע נחשק

מערכת שורשי אייר, תשעה29/04/2015

אם מאז ומתמיד, החשבתם את עצמכם לטיפוסים שאנשים מעניינים אותם- כדאי לכם ללמוד ניהול משאבי אנוש

תגיות:

מצד אחד, אתם מחפשים מקצוע פרקטי במיוחד, ומהצד השני, חשוב לכם שזה יהיה גם מקצוע מעניין במיוחד. אם מאז ומתמיד, החשבתם את עצמכם לטיפוסים שאנשים מעניינים אותם, ושניהול ההון האנושי מעניין אותם - נראה כי המסגרת של לימודי משאבי אנוש, היא בדיוק מה שאתם מחפשים! מדובר על מסגרת לימודים ייחודית, שהמטרה שלה היא להכשיר אתכם כעובדי משאבי אנוש וכמנהלים בתחום. תחום משאבי האנוש כיום, נחשב לאחד מהתחומים היוקרתיים ביותר בכל ארגון, ועסקים וארגונים רבים מהיקף בינוני ומעלה, זקוקים לאנשים מוכשרים, אשר ינהל ועבורם את ההון האנושי.

מה בעצם כולל המקצוע?
המשמעות של ניהול משאבי אנוש, היא בעצם ניהול מתמיד של כוח האדם בכל ארגון או בכל עסק. כיום, תאוריות פסיכולוגיות במדעי ההתנהגות, לצד תאוריות במנהל עסקים - גורסות כי חובה לפתח את המשאב האנושי, ולזכור כי השדרה המרכזית ביותר בארגון, היא השדרה האנושית. לכן, התפקיד של מנהל משאבי אנוש הוא לדאוג להם. בין השאר, מנהל משאבי אנוש צריך לשים לב לקצב הפיתוח של העובדים - האם הם מקודמים בהתאם ליכולות שלהם? האם יש להם שאיפות במסגרת מקום העבודה שלהם? האם לחלק מהעובדים יש רצון להגיע לעמודת ניהול? האם בדרג הניהולי יש רצון לקידום נוסף? בעצם, כאשר המנהלים הבכירים מתבלטים באשר לקידום של עובדים מסוימים - הם תמיד חייבים לשתף בתהליך את מנהל משאבי האנוש, והוא מוסיף את חוות דעתו.

התפקיד הנוסף של מנהל משאבי אנוש, הוא לשים לב לצרכים של העובדים בארגן. יש לזכור כי כבני אדם, לכל אחד מאתנו יש צרכים, רגשות, רצונות, קשיים, וכיו"ב. בתחום משאבי האנוש, עורכים ראיונות רבים עם העובדים בכל הדרגים, ממפים את הצרכים שלהם, ורואים כיצד העובדים תופשים את עצמם ואת מקומם בתוך הארגון. כמובן שמנהל משאבי האנוש, יכול להתריע בפני המנהלים, במידה ויש עובד במצב בעייתי - אך גם למסור את המלצותיו על עובדים מצטיינים במידת הצורך.

ואיך נראית תוכנית הלימודים?
תוכנית הלימודים של לימודי משאבי אנוש, היא מעניינת ומסקרנת במיוחד. כיום, נהוג אף לשלב את תוכנית הלימודים הנ"ל, ביחד עם תחומים נוספים. כך למשל, אדם אשר ילמד גם מנהל עסקים וגם לימודי משאבי אנוש, יוכל להעמיק עוד יותר את הידע שלו - שכן הוא ישלב בין תאוריות עסקיות על מקומות עבודה וארגונים, לבין תאוריות על ניהול ההון האנושי - וכך הדבר יקל עליו למצוא עבודה בתחום. אפשר גם לשלב בין לימוד מדעי ההתנהגות לבין הלימודים בתחום של משאבי אנוש.

בתוכנית הלימודים עצמה, נחשפים כאמור למגוון רחב של תכנים - תאוריות על התנהגות בארגון, תכנים הנוגעים לפיתוח בני אדם בעסק,  הבנת תהליכי המיון וההשמה של כוח אדם בארגון, בניית אמון במקומות עבודה, כיצד עובדת מערכת תגמולים לעובד, ועוד. בסופו של התהליך - אתם מקבלים תואר, ויכולים להתחיל ולחפש עבודה בתחום.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה